dimarts, 8 de desembre del 2009

21 de novembre, Dine Bikeyah

21/11/09, Coal Mine Mesa - HPL (Hopi Partitioned Land)

Here we are! A casa el Harry i la Bessie Begay, tropocientos hippies benintencionats amb uns quants problemes de coordinacio, problemes tanmateix resolubles amb temps, paciencia i esperit resolutiu --valgui la redundancia.

Aixo es meravellos! La feble lluna en quart creixent no es suficient per escriure, pero aquest focus de la lot m'esta matant els sentits... Estic esgotada, mentalment i fisicament --si la dona aquesta em deixes dormir! Havia d'anar a petar amb la boja, la histerica friki... Seattlelite, of course!

"Your English is very good!"
"Thank you, indeed!"

Ningu no m'ho deia, aixo, a Seattle... Em se tan be la meva propia historia que confonc a la gent amb el meu angles, pero es el que passa quan repeteixes una vegada i una altra el mateix relat --l'estic perfeccionant!

Els noms de la gent, de nou, son un gran problema...

Dineh bi zaad --llengua dineh, navajo-- ja comenso* a practicar! La relacio amb els elders no podia comensar* millor, i es que no hi ha res com parlar una mica el seu idioma, ni que sigui una paraula.

La primera experiencia a les "outhouses" --osease, letrines-- FATAL: "me he meao toa!" Mai no m'han agradat les letrines, MAI! Prefereixo el camp obert 1000 vegades, sempre: soc una gran pixanera i cagadora del camp! Soc salvatge!

Em fa gracia entrar tan be entre els Native Americans, vells i joves --un em va dir que "li sonava"! I es clar que si! Si jo soc d'aqui!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada